Hírek
A fürdőturizmus falusi életvize a Kehida Termál (II)
Kehidakustány 2017. szeptember 12. kedd
 
Korábbi riportunk szereplői beszéltek arról, miként jutott el Kehidakustány odáig, hogy fürdője új befektetői lehetőségekkel még magasabb szinten fejlődhessen tovább.

Horváth Tihamér építőipari vállalkozóként látott ebben lehetőséget. - A Kehida Termál létrehozásával az volt a célunk, hogy a cégünknek területfejlesztő lehetőséget teremtsünk - utalt a mérföldköves lépést indító elhatározásra az ügyvezető. - Más, termálfürdővel rendelkező települések adtak példát arra, hogy egy ilyen létesítmény milyen fejlődési indikátor lehet. Ahol létrejött az egész éves forgalom, ott egyértelműen bebizonyosodott, hogy a csak szezonális működéssel szemben sokkal nagyobb eredményeket hoz az egész éven át tartó turizmus, ez kenyeret, megélhetést, jövőképet biztosít az ott élőknek. Fontos gazdasági szempont volt természetesen az építőipari vállalkozásunk itt elérhető fejlődésből való részesedése. Segítette a vállalkozást a Széchenyi Terv- Mondhatni, hogy jó időben jót léptünk, az annak idején megjelent Széchenyi Terv támogatási rendszer adott ehhez aktualitást. Cégünk ezt megelőzően minden anyagi segítség nélkül működött. Ami pénzt itt akkor meg lehetett célozni a termálturizmushoz, a gyógyfürdőhöz köthetően, annak jelentős része a kereskedelmi szálláshely létesítésére ment. Ezek létrejöttével már az első esztendőben, 2003-ban elértük a 39 ezres vendégéjszaka számot. Innen datálható a fejlődés elindulása, ami 43 ezer vendégéjszakáig jutott. Ez aztán sajnos egy időre visszaesett, amikor az amerikai bankrendszerből eredő pénzügyi válság Európára is átterjedve meggyengítette az emberek anyagi helyzetét. Akkor jelentős látogatottságot veszítettünk el. A fürdőt látogatók száma a kezdeti években, 2003-tól évi 400 ezer körüli volt. -

- A Balaton közelsége ezt napi szinten jelentősen befolyásolja: ha az ottani strandolásra nem alkalmas az időjárás, az nálunk komoly forgalomnövekedést jelent - tette hozzá Horváth Tihamér. - Itt épületen belül, s azon kívül is kellemes a környezet a fürdőzéshez. A pénzügyi válság következtében történt nagy visszaesés 2009-ben volt, a fürdő látogatottságában 150 ezer fős csökkenést okozva, ez mintegy 35 százalékkal vetette vissza a bevételt. A folyamatban lévő fejlesztésekhez akkor rövidlejáratú hitel felvételére is kényszerültünk. De mindamellett, a teljes beruházás sosem volt veszteséges. Ahogy az elmondott forgalmi adatok jelzik, kiemelkedő nyereséget az első években értünk el, amit további beruházásokra fordítottunk. Kiegészítő létesítményeket kellett építenünk, mint például a csúszda, kint és bent, külön nyári beléptetőre is szükség lett, hogy elkerülhető legyen a sorbaállás, ami eleve egy rossz benyomást kelt a vendégben. Nagyon fontosnak tartjuk a kényelmi tényezőkre való odafigyelést. Ezek sokba kerülnek, de nem rosszhelyre tett pénzek. Az apartmanházak létesítése sokkal inkább szociális, mint üzleti gondolkodást mutat. Kihasználtságuk nem éri el a kívánt szintet, de ezt nem panaszként mondom, jó hogy vannak, ott főzési lehetőséggel kisebb pénzű embereknek is módjuk van a kehidai nyaralásra, itt tartózkodva a fürdői szolgáltatások igénybevételére. A látogatási mélypont 2012-ben volt, 248 ezer fős fürdőforgalommal. Ezután egy lassú forgalmi emelkedés indult meg. A mutatók elgondolkodtatnak bennünket, s másokat is, akik a település fejlődését szem előtt tartják. Nekünk, közösen az önkormányzattal csak az lehet a célunk, hogy töretlen maradjon a fejlődés, meg legyenek ennek a kézzel fogható jelei. 14 év alatt 5 millió vendéget fogadtak                  

A Kehida Termálban átlagosan 100-120 munkavállaló dolgozik, az éves árbevétel eléri az egymilliárd forintot, aminek összetevője mintegy 40 százalékban a fürdőbelépő, 30-30 százalék osztódik a szállásférőhely értékesítés és a vendéglátás között. - Gyakorlatilag, a Kehida Termál küszöbét a működésének eddigi bő 14 esztendeje alatt mintegy 5 millió vendég lépte át - summázott az ügyvezető. -

- Ennyi embernek szolgáltatni nem kis felelősség, nem kis feladat. A megoldást hitelesíti, hogy felírhattuk magunkat Magyarország azon büszkeségpalettájára, amin a hazai termál- és gyógyfürdők szerepelnek. Ezen a helyen Kehidakustány nevét az egész ország megismerte. Híre van már külföldön is, s ugyanakkor megmaradt a szándék, miszerint alapvetően a magyar embereknek akarunk jót adni, s természetesen jól képviselni Magyarországot a külföldiek szeme előtt is. - Kehidakustány ma már rajta van Európa térképén - tette hozzá Horváth Benedek, értékesítési és marketing vezető. - A vendégkörünk 80 százalékban magyar, a külföldiek közt a csehek képviselik a legnagyobb arányt, továbbá osztrák, szlovák, kisebb mértékben német és lengyel forgalom jellemzi a nemzetközi összetételt. Gyógyászatunk az ízületi bántalmakkal szemben nagy hatékonyságot jelentő magas kéntartalmú vízre épül kezelésekkel, tornával, masszázzsal. A bőrön át a kén könnyen felszívódik, a víz használható ivókúraként is, így alkalmazva táplálékkiegészítőnek számít. Gerincproblémák rehabilitációját tekintve egészségügyi intézmények által magasan elismert kezelési eredményeket tartanak számon. Mind többet ésjobbat adni

- Az emberek többsége kikapcsolódni jön hozzánk - mondta a főbb igényt jellemezve az értékesítési vezető, hozzátéve, hogy vétek volna elhanyagolniuk azon szolgáltatásokat, amelyeket a gyógyvíz lehetősége ad. A jövőt az eddigi közel másfél évtizedes tapasztalatok birtokában tervezik. - Változtak a vendégek igényei, ezekhez igyekszünk alkalmazkodni, s olyan átalakításokat tenni, amivel saját elképzeléseink szerint tudunk többet nyújtani. Némely területen felújításokkal is kell foglalkoznunk - említette az aktualitásokat Horváth Benedek. - Szállodánk 4 csillagos kategóriájú, az új szobák ezen belül elérik a szuperior minőséget jelentő felső fokozatot.


- Ezekkel a fejlesztésekkel vált lehetővé, hogy Kehidakustány a maga korábbi szerény kis adóbevételével, az addigi 68-75 millió forintnyi éves költségvetésétől eljutott odáig, hogy ma közel évi 300 millióval gazdálkodhat - jellemezte a falu anyagi helyzetét a fürdővel összefüggésben Lázár István polgármester.

- E beruházás nélkül nem lett volna meg az a vonzata a településünknek és a környezetének, amit ma a fürdő biztosít. Ha nincs az innen származó adóbevétel, akkor ma nem volna óvodánk, iskolánk, jövőképünk sem. A mai viszonyokat ismerve egy szokványos, települések százai sorába tartozó kisközség lennénk. Maradt volna egyedüli kapocsként a Deák kúria, mint történelmi nevezetesség. Ma Kehidakustány gyógyhely, ez tette lehetővé, hogy mi egy olyan kalapból juthatunk pénzhez, amivel ki tudjuk emelni a turisztikai látványosságainkat. A faluban már egy kis hotel is felépült. Településünk köszönheti az előző vezetőinek, hogy meglátva, s kihasználva az akkori lehetőségeket, alapokat raktak a mai fürdőturizmus megvalósíthatóságához. A Kehida Termál életvize a falujának.

Horányi Árpád

További Kehidakustány hírek
Kehidakustány 2021. december 10.
Gazdag épített örökséggel, a tisztes múlthoz kötődő szellemiséggel őrzi, éli a hagyományokat Kehidakustány.
Kehidakustány 2021. október 12.
A nevelési és oktatási intézmények működési körülményeinek színvonalára folyamatosan nagy hangsúlyt fektet Kehidakustány önkormányzata, ennek is köszönhető, hogy növekvőben van az óvodai és iskolai gyermeklétszám.
Kehidakustány 2021. május 18.
Nehéz időkben a körülményekhez való alkalmazkodási képességen múlik a lét és a jövő. Az erre alapozott munka eredménye látszik ma Kehidakustány életén, arculatán.
nap képe
Káli-medence, Kopasz-hegy
legfrissebb újságunk
Nyugat-Balaton
Dél-Balaton
kapcsolat


Hargitai Beáta

cégvezető - főszerkesztő
hargita.bea@t-online.hu
Mobil: +3630/387-1819

Tel-Info Bt.
Ügyfélszolgálati iroda:
8360 Keszthely, Széchenyi u. 1-3.
Telefon: +3683/511-890

Helikon Info Kft.
Ügyfélszolgálati iroda:
8600 Siófok, Kele u. 5.
Telefon: +3684/317-922

Ügyfélszolgálati irodánk: 8360 Keszthely, Széchenyi u. 1-3.

Telefon: +3683/511-890 Mobil: +3620/9392-970
E-mail: molnar.andras@regio1.hu
© 2017 inforegio.hu Minden jog fenntartva.